Onze secretariaten

  • Lokeren - 09/348.38.45
    Groendreef 31
  • Dendermonde - 052/25.87.42
    Begijnhoflaan 1
  • Hamme - 052/49.99.72
    Verbindingsstraat 66

Surf direct naar ...

aanvraag info

online inschrijven

handboek bestellentest je kennis

elo

kapper 02kapper 04kapper 01kapper 05


« Overzicht Esthetisch    « Kapper

Inhoud

B2 Combinatiesnitten dames (120 lestijden)

  • Analyse van de verschillende gelaatsvormen, ook volgens de stijl en wensen van de klant
  • Een haar- en hoofdhuidanalyse uitvoeren
  • Een klant adviseren
    • een juiste behandeling aanraden
    • een voorstel formuleren wat betreft stijl, lengte en vorm
    • een prijs afspreken
    • voorbeelden tonen
    • behandelingsproducten en accessoires voorstellen, aanraden en verkopen
  • Verdelingen en verdelingspatronen maken
  • Gecombineerde damessnitten uitvoeren
  • Een snit personaliseren door bijvoorbeeld slicen, uitdunnen, inknippen,...
  • Een snit een individueel karakter geven, aangepast aan de wens van de klant
  • Creatieve en actuele snitten uitvoeren (modetrends opvolgen)

We besteden ook ruim aandacht aan

  • Het onthaal van en omgang met klanten en collega's
  • Communicatie en klantgerichte omgangsvormen
  • Werken in teamverband
  • Vaktermen, modetrends en evoluties in het vakgebied
  • Een kapsalon organiseren
  • De werkpost inrichten met het nodige materiaal en producten
  • De werkpost en alle gebruikte materiaal opruimen, reinigen en ontsmetten
  • Veiligheid, hygiëne, ergonomie en afval sorteren

Modellenwerk valt tijdens en buiten de lesuren. Doorheen het jaar breng je verschillende modellen mee om de aangeleerde technieken uit te voeren. Hiervoor betaalt elk model een kleine vergoeding. De prijzen vind je terug in de prijslijst. Modellenwerk maakt deel uit van de opleiding en wordt ook geëvalueerd.

We combineren dit pakket met een heel belangrijk aspect inzake modellenwerk en het kappersberoep kapper: het onthaal van de klant.

C1 Onthaal van klanten (20 lestijden)

Een eerste indruk zegt alles en bepaalt het verdere verloop van je behandeling Je leert een klant begroeten, een afspraak vastleggen, producten verkopen, advies geven en correct afscheid nemen.

De volgende onderwerpen komen zeker aan bod:

  • Afspraken vastleggen aan de receptie of via de telefoon, gebruik makend van een agenda, digitaal of op papier
  • Een klant verwelkomen op een beleefde en hoffelijke manier
  • Een klant installeren en aankleden
  • Extra aandacht aan advies geven en producten verkopen
  • Een vlotte, vriendelijke communicatie opbouwen en klantgericht handelen
  • Een correcte prijsberekening maken
  • Afscheid nemen van de klant